Monday, January 29, 2007



Ducati Hypermotard

Prvi puta predstavljen kao koncept na milanskom sajmu EICMA u studenome 2005., Ducati Hypermotard oduševio je motociklistički svijet. Gotovo jednoglasno je odnio titulu najljepšeg motora svih zimskih sajmova gdje je bio predstavljen. Dobio je nagradu za najbolji motor sajma EICMA 2005. i nagradu za najbolji motor 2005. koju dodjeljuje Motorcycle Design Association.

Federico Minoli pokrenuo je zatim online raspravu o ovom modelu na Desmoblogu, gdje je dobio mnogo pozitivnih kritika. Nakon toga reakcija proizvođača nije izostala pa bi se tako Hypermotard trebao pojaviti u salonima već na proljeće ove godine.

Za pogonski stroj je uzet već poznati dvocilindrični 1000 DS agregat.Uz odlična ubrzanja koja se očekuju i brzina od 220 km/ h je više nego zadovoljavajuća za ovaj tip motocikla. Na ovjesu se nije štedilo pa su tako sve komponente ugrađene na cjevasti “trellis“ okvir. Prednja vilica je upside-down Marzocchi R.A.C. promjera 50 mm, dok se na stražnju jednostruku vilicu ugrađuje Öhlinsov amortizer. Ultralaki Marchesini kotači upotpunjeni su s Brembo radijalnim kočnicama sa 4 kočiona klipića i 4 kočione pločice koje djeluju na disk od 320 mm na prednjem te na disk od 240 mm na stražnjem kotaču.

Očito stvoren da napadne novo tržište koje si je u zadnjih par godina stvorio KTM, ali za razliku od njihovih modela ovdje se nastoji još više ostati u okvirima laganog sportskog motocikla. S Hypermotardom se odskače od originalnog pojma supermota, čega su u Ducatiju i svjesni pa ističu da je zadržana ideja kompaktnosti i male težine koji su spojeni s velikim dvocilindričnim agregatom. Cilj je stvoriti cestovni motocikl velike snage i male težine idealan za zavojite brdske ceste i lagan u gradskoj upotrebi, a sve upakirano u sportski duh karakterističan za Ducati.

Prema reakcijama moto publike trebao bi definitivno biti pun pogodak Ducati tvornice.Federico Minoli, "alfa i omega" Ducati Motor Holdinga izjavljuje kako su spremni još više proširiti spektar DUCATI motora i samim time još više zagristi dio tržišnog kolača.


Petar Ivičević











No comments: